Kopecký na Korsice bojuje o podium
Pořadí po 2.etapě: 1. Sordo, 2. Kopecký + 25.2, 3. Campana + 29.6 Jan Kopecký se dnes posunul z šestého…Více...
Škoda Auto spolupracuje s vysokými školami
ŠKODA podporuje studenty a rozvíjí dlouhodobou spolupráci s univerzitami Technické vzdělání se má stát atraktivnějším i pro ženy Posílení spolupráce…Více...
Škoda Fabia: tři miliony úspěchů
Tři miliony vyrobených exemplářů Jubilejní ŠKODA Fabia je bílý model GreenLine ŠKODA Fabia je od roku 1999 úspěšnou třetí v…Více...
05. 03. 2013
Kategorie: OCTAVIA III
Ženeva/Mladá Boleslav, březen 2013 – S novou generací vozu Octavia Combi pokračuje ŠKODA AUTO ve své modelové ofenzívě. Jen několik týdnů po představení modelu Octavia slaví na autosalonu v Ženevě svou světovou premiéru třetí generace modelu Octavia Combi. Její prodej v Evropě bude zahájen v květnu 2013. ŠKODA AUTO navíc v Ženevě představuje také novinku v podobě vozu Octavia Combi 4×4 se zdokonaleným systémem pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.
„ŠKODA Octavia je pilířem prodejů naší značky," říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Především zde v Evropě má na úspěchu řady Octavia velký podíl právě verze kombi."
Rozměry nové generace vozu ŠKODA Octavia Combi výrazně narostly, z čehož těží vynikající nabídka prostoru. Novinka také zaujme ještě vyšší funkčností, nízkou spotřebou, moderními bezpečnostními a komfortními systémy, řadou "Simply Clever" prvků a dynamickým designem. Vůz je navíc až o 102 kg lehčí než předchozí model. Celkově tak nová Octavia Combi přináší ještě lepší poměr ceny a nabízené hodnoty.
Nová ŠKODA Octavia Combi není jen prostorná a funkční, ale také dobře vypadá. Šéfdesignér ŠKODA AUTO Jozef Kabaň a jeho tým vytvořili model od základu nově. Nikdy předtím nepůsobila Octavia Combi na silnici tak dynamicky a zároveň nadčasově elegantně, nápaditě a suverénně jako třetí generace tohoto bestselleru. „S modelem ŠKODA Octavia Combi nabízíme prostor v jeho nejkrásnější podobě," říká Winfried Vahland.
S novou generací modelu Octavia zahájila ŠKODA další etapu největší modelové ofenzívy ve své historii. Nový model má pro růstové plány automobilky velký význam. Zhruba třetina všech vozů typu ŠKODA Octavia, prodaných za uplynulých 16 let, jde totiž na konto varianty kombi. Se 124 500 prodanými vozy v roce 2012 byla Octavia Combi třetím nejprodávanějším modelem ŠKODA na světě, hned za liftbackem Octavia a hatchbackem Fabia. V Německu se v roce 2012 stala Octavia Combi nejprodávanějším importovaným vozem vůbec, ve Švýcarsku pak jedničkou v segmentu kombi.
Je zřejmé, že nová Octavia Combi hraje klíčovou roli v plánech značky ŠKODA na zvýšení jejího tržního podílu v západní Evropě, který se v roce 2012 pohyboval nad hodnotou 3 %. „Octavia Combi je fantastické auto. Nadchne naše stávající zákazníky a osloví zákazníky nové," říká Werner Eichhorn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. Eichhorn vidí nový model jako „atraktivní volbu jak pro soukromou, tak i pro firemní klientelu".
Synonymum pro přepravní kapacitu
Nová ŠKODA Octavia Combi je podstatně větší než její předchůdkyně, přijíždí s velkorysou nabídkou prostoru pro cestující a jejich zavazadla. Automobil mezigeneračně vyrostl o 90 mm na délku (4,66 m), 45 mm na šířku (1,81 m bez vnějších zpětných zrcátek) a 108 mm v oblasti rozvoru. Výsledkem je maximální možná prostornost. Stejně jako model se stupňovitou zádí i kombi nadchne nabídkou místa v interiéru, jíž se řadí na špičku svého segmentu. V některých parametrech kombi svého již tak prostorného sourozence překonává.
Žádný jiný vůz této třídy nenabízí delší interiér a více místa pro kolena na zadních sedadlech. Délka interiéru novinky mezigeneračně vzrostla o 33 mm na 1 782 mm. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl o 26 mm na 73 mm. Více místa je i nad hlavou na předních a zadních sedadlech (vpředu: 983 mm místo dosavadních 981 mm; vzadu: 995 mm namísto dosavadních 984 mm). Podstatně vzrostla také šířka ve výši loktů: vpředu na 1 454 mm (tj. + 39 mm), vzadu na 1 449 mm (tj. + 26 mm). Stejně tak došlo k optimalizaci šířky ve výši ramen: vpředu o 19 mm na 1 398 mm, vzadu o 4 mm na 1 378 mm.
Premiantem své třídy je nová Octavia Combi v oblasti zavazadlového prostoru. Jeho objem se oproti předchozímu modelu zvětšil o pět litrů na 610 litrů. V porovnání s třetí generací liftbacku (590 l) je to pak o 20 litrů více. Po sklopení opěradel zadních sedadel vůz odveze dokonce až 1 740 litrů (dosud: 1 655 litrů). Zadní opěradlo lze přitom pohodlně sklopit pomocí páčky v zavazadlovém prostoru. Se sklopeným opěradlem sedadla spolujezdce je dokonce možno přepravovat předměty do délky 2,92 metru.
Páté dveře nového modelu se vyklápí vysoko a umožňují mimořádně pohodlné nakládání. Otvor zavazadlového prostoru dosahuje světlé výšky plných 1 070 mm – v porovnání s předchozí generací to znamená nárůst o 9 mm. Také maximální šířka nakládacího otvoru činí 1 070 mm (Octavia Combi II: 1 061 mm). Práh zavazadelníku je ve výšce 631 mm, o 6 mm níž nad vozovkou než dosud.
"Simply Clever" ve všech ohledech
V oblasti přepravní kapacity však nová Octavia Combi neboduje jen prostorem, ale také řadou "Simply Clever" prvků. Premiéru ve voze ŠKODA má variabilní mezipodlaha zavazadlového prostoru. Její pomocí lze zavazadlový prostor rozdělit na různě velké a různě hluboké části. Novinkou je odkládací kapsa na kabát pod roletovým krytem zavazadlového prostoru. Oděvy lze nyní během cesty odložit do zavazadlového prostoru, aniž by jim hrozilo zmačkání nebo znečištění.
Roletový kryt zavazadlového prostoru lze vyjmout a uložit pod mezipodlahu. Opěradlo zadního sedadla lze sklápět v poměru 60:40. Volitelně dodávaná dělicí síť zabraňuje tomu, aby převážené předměty přepadávaly dopředu na cestující – například při prudkém brzdění. Síť lze použít i po sklopení zadního opěradla.
Jako součást standardní výbavy jsou v zavazadlovém prostoru čtyři sklopné háčky na zavěšení nákupních tašek, nechybí ani dvě lampičky. 12V zásuvka za podběhem poskytuje praktický přívod elektrické energie, například pro autochladničku.
Poprvé se ŠKODA Octavia Combi dodává s oboustranným kobercem v zavazadlovém prostoru: zajistí jak komfort a odpovídající vzhled díky kvalitnímu textilnímu povrchu na jedné straně, tak i odolnost vůči znečištění a snadné čištění díky pogumované druhé straně. Novinkou jsou také takzvané upevňovací Cargo elementy, jejichž pomocí lze v zavazadlovém prostoru bezpečně zafixovat například kartony a krabice.
Také posádka v nové generaci modelu Octavia Combi si může užívat chytré novinky, kterými zaujal již liftback: do držáku multimediálních zařízení ve středovém panelu lze umístit mobilní telefon, nebo iPod. Pro odkládací kapsy ve výplních dveří jsou k dispozici nádoby na odpadky. Držáky nápojů se postarají až o osm lahví. Ve víčku palivové nádrže se jako součást sériové výbavy nachází škrabka na led, zatímco reflexní vesta má své místo ve speciálním držáku pod sedadlem řidiče. V obou případech tak odpadá zdlouhavé hledání v celém interiéru vozu.
Dynamický a funkční design
Vysokou funkčnost spojuje nová ŠKODA Octavia Combi s dynamickou elegancí. Design zaujme jasnými liniemi, precizností a dokonalými proporcemi – od přídě až po záď. Zatímco přední část vozu je identická s přídí liftbacku, silueta a záď jsou odlišné.
Z bočního pohledu jsou proporce, hrany, plochy a grafika oken v dokonalé harmonii. Na posílení celkového dojmu se odrazilo prodloužení rozvoru o téměř 11 cm (2 686 mm vs. 2 578 mm) při zkrácení předního převisu na 886 mm (Octavia II: 915 mm). Délka novinky je 4 659 mm. Třetí generace je tak o 90 mm delší než její předchůdce. Délkou a šířkou je kombi identické s liftbackem, výškou 1 465 mm jej však o 4 mm překonává.
Nová ŠKODA Octavia Combi působí při pohledu z boku jasným a precizním dojmem: velkou roli v tom hraje dynamika siluety, která vede od čelního okna po zadní sklo bez zbytečných zlomů nebo rušivých linií. Uzavřená, ostře řezaná boční grafika je zvýrazněna vysokou linií Tornádo. Směrem dozadu boční linie jemně klesá, zadní skupinové svítilny zasahují hlouběji do boku vozu a přímo navazují na linii Tornádo.
Jasná, precizní a čistě uspořádaná je i záď. Nové logo značky ŠKODA je umístěno uprostřed pátých dveří. Nalevo od něj se nachází nápis ŠKODA, napravo pak označení modelu Octavia. Zadní skupinové svítilny ve tvaru písmene C a charakteristické trojúhelníkové prvky na pátých dveřích už na první pohled jednoznačně identifikují novinku jako vůz značky ŠKODA. Stejně jako liftback má i ŠKODA Octavia Combi v každé zadní skupinové svítilně dva reflexní pruhy ve tvaru písmene C, které posilují vizuální dojem za tmy.
Bezpečnost na nejvyšší úrovni
Nová ŠKODA Octavia Combi přesvědčí i vysokou úrovní bezpečnosti. Mezi nově vyvinuté systémy aktivní bezpečnosti vozu ŠKODA Octavia Combi patří Front Assistant s funkcí nouzové brzdy (od května 2013), Lane Assistant pro udržování vozu v jízdním pruhu, Multikolizní brzda s automatickým brzděním, Crew Protect Assistant pro přípravu posádky na hrozící nehodu nebo Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy). Tyto systémy pomáhají zabránit nehodám nebo alespoň zmírňují jejich následky pro posádku, respektive účastníky silničního provozu.
V případě nehody zajistí nejlepší možnou ochranu řidiče a spolujezdců rozsáhlý paket systémů pasivní bezpečnosti. Před zraněním posádku chrání až devět airbagů v kombinaci s tříbodovými bezpečnostními pásy. Poprvé se ve voze ŠKODA Octavia Combi objeví kolenní airbagy (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Za mimořádně stabilní jízdní vlastnosti vděčí nejmladší člen rodiny vozů ŠKODA precizně naladěnému podvozku s dlouhým rozvorem v kombinaci s tuhou a lehkou strukturou karoserie.
Úsporné motory: Emise CO2 od 87 g/km
Nově vyvinuté motory pro nový model ŠKODA Octavia Combi jsou až o 17 % úspornější než motory předcházející generace. Nabídka agregátů zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové jednotky. Nejhospodárnější je verze GreenLine se spotřebou pouhých 3,3 litrů nafty na 100 kilometrů a emisemi CO2 ve výši 87 g/km.
Široká paleta motorů sahá od pohonné jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI o výkonu 132 kW. S výjimkou základních verzí jsou pro země EU všechny motory vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací. Vedle ekologické varianty GreenLine s motorem 1,6 TDI/81 kW plánuje ŠKODA pro model Octavia Combi také pohon na zemní plyn (CNG).
Pohon všech kol nejnovější generace (mezinápravová spojka Haldex 5. generace)
Tři agregáty (1,8 TSI/132 kW; 1,6 TDI/77 kW; 2,0 TDI/110 kW) jsou dodávány také se zdokonaleným pohonem všech kol v modelu ŠKODA Octavia Combi 4×4. Systém pohonu pracuje s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.
V porovnání s doposud používaným systémem je spojka Haldex 5. generace o 1,4 kg lehčí. Obejde se bez tlakového zásobníku a její reakční doba se pohybuje v řádech milisekund. To zvyšuje aktivní bezpečnost a agilitu vozu. V normálních situacích je poháněna primárně přední náprava. Pokud přední kola nejsou schopna přenést točivý moment a začnou prokluzovat, plynule se přidají i zadní kola. Je-li to nutné, přenáší se na kola zadní nápravy téměř 100 % točivého momentu.
Vyspělé komfortní systémy
Vyspělost modelu Octavia Combi je patrná také v šíři nabídky elektronických komfortních systémů. Nové funkce, které byly dosud známé spíše z vozů vyšších tříd, zvyšují komfort a bezpečnost na cestách.
Nová ŠKODA Octavia Combi nabízí adptivní tempomat s automatickou regulaci odstupu od vpředu jedoucího vozidla Adaptive Cruise Assistant. Nový Intelligent Light Assistant zamezuje oslnění ostatních účastníků provozu automatickým vypínáním a zapínáním dálkových světel. Automatic Parking Assistant podporuje samočinné parkování v příčném či podélném směru. Nejen při jízdě po městě přijde vhod rozpoznávání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. Prostřednictvím volby jízdního profilu Driving Mode Selection může řidič stiskem tlačítka měnit různé nastavení nejen komfortních funkcí vozu.
Nová ŠKODA Octavia disponuje také elektricky výklopnou a posuvnou panoramatickou střechou. Pro kombi se skládá ze dvou dílů. Zatímco přední díl lze pomocí elektromotoru vyklápět a posouvat, zadní je pevný. Celý střešní modul o rozměrech 1 362 × 870 mm je tvořen tónovanými skly s tepelně-izolační vrstvou. Sklo odráží 95 % tepelného a 93 % světelného záření.
Páté dveře nové generace modelu ŠKODA Octavia Combi lze otevírat a zavírat elektricky (volitelná výbava). Nová Octavia Combi může být navíc na přání vybavena systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).
Moderní infotainment s až 8" barevnou dotykovou obrazovkou
Nová ŠKODA Octavia Combi nadchne zcela nově vyvinutou generací infotainmentu. V sortimentu rádií a navigací si vyberou i ti náročnější řidiči. Vyšší řady infotainmentu se mohou pochlubit barevným dotykovým displejem se senzorem přiblížení. Maximální požitek z poslechu hudby nabízí nový Sound System CANTON, jehož zvuk byl optimalizován přímo pro interiér vozu ŠKODA Octavia Combi.
Mladá Boleslav, 19. února 2013 – ŠKODA pokračuje ve své modelové ofenzívě představením nové generace modelu ŠKODA Octavia Combi. Jen několik týdnů po představení liftbacku…... Číst dále
Oblíbené články
Nejúspornější ŠKODA Octavia: 3,4 l/100 km a 89 g CO2/km
Mladá Boleslav, 27. prosince 2012 – Pro třetí generaci modelu ŠKODA Octavia bude postupně k dispozici osm motorů: čtyři…
Číst víceNová ŠKODA Octavia: Výroba v Indii zahájena
Mladá Boleslav, 9. srpna 2013 – Ode dneška sjíždí z linky v indickém Aurangabadu nejnovější generace bestselleru značky ŠKODA.…
Číst víceNejrychlejší Octavia všech dob: Nová ŠKODA Octavia RS startuje v České republice na 619 900 Kč
Mladá Boleslav, 12. července 2013 – Startovní výstřel pro nejrychlejší model Octavia všech dob na domácím trhu je naplánován…
Číst víceCopyright 2013, ŠkodaPortál.cz